Dersin Adı | Sanat ve Tasarım Kavramlarını Anlamak |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 382 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sanat ve tasarım disiplinlerindeki ana kavramların öğrencinin zihninde anlam bulmasını ve somutlaşmasını hızlandırarak, öğrencinin asli disiplin eğitimine zihin pratiği olarak daha hazır olmasını ve disiplinler üstü bir perspektifle tüm sanat ve tasarım pratiklerini algılamasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders öğrencileri güzel sanatların iki ana pratiği olan sanat ve tasarım kavramları özelinde bir yolculuğa çıkartacak, algı, diyalektik ve gerçeklik üçgeni içerisinde kavramları irdeleyecek ve bu kavramları somut ifadelere dönüştürme çabası içerisinde olacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Sanat ve Tasarım | |
2 | Sanat ve tasarım pratiklerini irdeleme, ödev konularını önerme ve tespit etme | Okumalar / Tartışma |
3 | Tartışma kavramını önerme ve tespit etme | Okumalar / Tartışma |
4 | Kavram olarak: algı / görelilik | Okumalar / Tartışma |
5 | Kavram olarak: amaç / anlayış | Okumalar / Tartışma |
6 | Kavram olarak: mekan / alan | Okumalar / Tartışma |
7 | Kavram olarak: boyut / ilişki | Okumalar / Tartışma |
8 | Kavram olarak: denge / uyum | Okumalar / Tartışma |
9 | 1. Ara Sınav | |
10 | Kavram olarak: limit / sınır | Okumalar / Tartışma |
11 | Kavram olarak: anlam / bağlam | Okumalar / Tartışma |
12 | Kavram olarak: kullanıcı / seyirci | Okumalar / Tartışma |
13 | (2 gruplu) tartışma / sorgulama / savunma | Ödev Teslimi / Münazara |
14 | Genel değerlendirme | Okumalar / Tartışma |
15 | Proje Sunum / değerlendirme | Proje Teslimi / Sunum |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Heskett J. (2002). “Design”. Oxford University Press, ISBN-10: 0192854461, ISBN-13: 978-0192854469 - Bielefeld B., Khouli S. E. (2010). “Adım Adım / Tasarım Fikirleri”. YEM Yayınları, ISBN: 9944757362 - Jormakka K. (2012). “Adım Adım / Tasarım Yöntemleri”. YEM Yayınları, ISBN: 9944757621 - Rasmussen S. E. (1994). “Yaşanan Mimari”. Remzi Kitabevi, ISBN: 9751413895 - Ertan Prof. G., Sansarcı E. (2016). “Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı”. Alternatif Yayıncılık, ISBN: 9758015146 - Gombrich E. H. (2015). “Sanat ve Yanılsama”. Remzi Kitabevi, ISBN: 9789751416698 - (1992). “Art In Modern Culture: An Anthology of Critical Texts”. Ed. F. Frascina ve J. Harris. Phaidon Press, ISBN-10: 9780714828404 ISBN-13: 978-0714828404 - Foster H. (2013). “Sanat Mimarlık Kompleksi, Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği”. İletişim Yayıncılık, ISBN: 9750511738 - Dupre B. (2014). “Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Felsefe Fikri”. Domingo, ISBN:6054729210 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 3 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest